preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Centar" Rijeka

Login
Vitamin C(entar)

Dan sigurnijeg interneta

Mjere opreza

 

Sigurno na internetu

  

  Video

  Više informacija

 

Video o školi

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi
Dnevni tisak
obrazovanje
Cyberbullying

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2022.

Ukupno: 65738
Himna škole

 

 

eTwinning škola

obrazovanje

 

ZABAVA

 

VIJESTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Posjet Latviji u sklopu Erasmus+ projekta Vitamin Ce(ntar)
Autor: Tina Bošković Sertić, 12. 4. 2024.

U sklopu Erasmus+ projekta naše škole „Vitamin Ce(ntar)-osnaži s(v)e, socijalna pedagoginja škole, Tea Juretić sudjelovala je od 2. do 6. 4. na job shadowing aktivnosti ni više ni manje nego u- Latviji. Job shadowing uključuje promatranje tuđeg rada sa ciljem učenja i stvaranja ideja za poboljšanje vlastite prakse i prakse škole. Škola koja je na jedan topao način ugostila našu socijalnu pedagoginju nalazi se u gradu Jūrmala, odmah pored glavnog grad Rige. Osnovna škola zove se Vaivaru pamatskola te se nalazi okružena visokim, gustim stablima i samo dvije minute hoda od pješčane plaže.


Latvijske osnovne škole imaju devet razreda pa tako učenici završavaju osnovno obrazovanje s otprilike petnaest-šesnaest godina. Ova osnovna škola je vrlo slična OŠ Centar po atmosferi, veličini i ozračju punom topline. Razredna nastava ima dvije učiteljice te po potrebi osobne pomoćnike za djecu s teškoćama u razvoju. Svaki razred ima svoje ime koje je najčešće nekako povezano s prirodom pa tako strauti znači „potoci“, a bruklenes“ znači „brusnice“. Jako se njeguje povezivanje s prirodom i okolišem.

Na nastavi Tjelesne kulture izlaze van bez obzira na vremenske uvjete te se djeca jako vesele svakom izlasku na zrak. Isto tako postoji vanjska učionica koja se često koristi u toplijim danima. Neki učenici u školu dolaze biciklama.

U većini razreda učenici imaju svoje mapice gdje spremaju školske radove, a učenici koji teže savladavaju redovni program nalaze se u posebnim razredima unutar kojih imaju naglašene kreativne aktivnosti i domaćinstvo. Učenici tih razreda (ukupno dva u cijeloj školi) pokazali su se kao izvrsni u pletenju. Isto tako redovne predmete uče tempom koji odgovara njihovoj teškoći. Dostupna im je „terapija pijeskom“ koja razvija kreativnost, ali ima i smirujući efekt, posebice ako podloga mijenja svjetla kao što je prikazano na slici.

 

Kao i kod nas, djeca s teškoćama u razvoju koja uspjevaju pratiti redovan program polaze redovne razrede te su u potpunosti integrirani. Ukoliko zbog velikih poteškoća u ponašanju nisu u mogućnosti pratiti nastavu ista im je osigurana kod kuće. Zanimljiv je podatak da se kao škola trude imati što više mjera pohvala, nagrada i poticanja za razliku od kazni. Jedna od poticajnih mjera za sve učenika jest „pizza s ravnateljicom“ te na kraju svakog mjeseca najbolji učenici svakog razreda odlaze na pizzu s ravnateljicom. Na tom druženju razgovaraju o dobrobiti i napretku škole, posebice iz kuta gledišta samih učenika. Svaki razred ima svoja pravila po kojem se bira učenik koji taj mjesec odlazi na pizzu, a najčešće su to stavke poput pomoć drugima, sudjelovanje na nastavi i sl.

Može se reći da je Latvija izrazito zanimljiva država sa svojom specifičnom arhitekturom i  bogatom prirodom. Sama Jūrmala ima 32 kilometra obale uz Baltičko more. Poznato je ljetovalište Sjeverne Europe. Ima savršen spoj šumovitog, morskog i riječnog okoliša. Bogata je i tradicijskom kulturom koju njeguju od malih nogu čemu je svjedočila socijalna pedagoginja gledavši nastupe mladih KUD-ova.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju