2017-02-15 10:30:18

Riba na stolu – praktična nastava iz biologije

Za razliku od tradicionalnih metoda poučavanja kojima se učenicima prenose gotova znanja, metode aktivnog učenja, među kojima metoda praktičnog rada u nastavi biologije ima nezamjenjivu ulogu, stavljaju učenika u središte nastavnog procesa i aktivno ga uključuju u procesu stjecanja znanja. Istraživanja pokazuju da nastavne sadržaje koje učenici samo slušaju zapamte otprilike 10%, sadržaje koje gledaju i slušaju približno 50%, a ono što sami naprave zapamte gotovo 90% (Z. Dolenec: Metodika nastave biologije).

Vođeni tim saznanjima u našoj se školi često održavaju sati na kojima su učenici akteri, odnosno,  sami sudjeluju u istraživačkom radu kako bi čim bolje savladali nastavno gradivo kroz praktičan rad.

Jedan od primjera koji ističemo je nastava biologije.

Evo što sami učenici misle o takvoj radu:

Danas smo na satu biologije secirali srdelu. Pomoću digitalnog mikroskopa pobliže smo pogledali škrge i ljusku. Prepoznavali smo i odvajali organe. Miris baš i nije bio najugodniji , ali smo se navikli jako brzo. Dva učenika tijekom seciranja pronašla su ličinke riba u želucu srdele. Bilo nam je jako zabavno jer općenito volimo ovakav način rada i obožavamo biologiju.

Victoria Botički i Dorotea Topić, 7. razred


Osnovna škola "Centar" Rijeka